Keibr’s Weblog

4 september, 2008

Kollaboration och gemensam docs via webb verktyg

Filed under: education, Internet, media, tools, Uncategorized, utbildning, web 2.0 — Taggar:, , , , , — Keith @ 18:05

Jag fick nyligen följande fråga från en kund – Vi är en grupp som samarbetar i en ny projekt. Finns det online verktyg vi kan använda när vi skriver eller bearbetar filer tillsammans?

Jag visade Google Docs och nämnde Zoho, men nu när jag tittar på Zoho en gång till är jag mycket imponerad.  Det ser ut som om det finns mer att välja bland och själva gränssnittet tyckte jag om. Dessutom är det några nya verktyger sedan jag sist var in och kollade.

Det är viktig att håller sig uppdaterad i den här områden!

Nu ska jag ta kontakt med kunden och ändra min råd litegran.

Men kom ihåg att med både Google docs och Zoho är det viktig att spara ofta och det kan vara krångligt om två personer försöker uppdatera samma fil samtidigt. (Första till spara knapp vinna!) Fast jag har aldrig haft någonting försvinna vill jag påpekar att om någonting gå snett Google och Zoho ta ingen ansvar – Gör back-ups!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

